måndag 2 december 2013

Dagens tanke

Idag gick det upp för mig att min syn på mitt eget utseende och min kropp sannolikt är rätt sned. När jag ser mig själv i spegel eller på bild ser jag en person som ser direkt grotesk ut, både extremt ful och därtill klumpig och fet. Nu kan man ju inte bevisa eller motbevisa fulhet, men BMI är i alla fall normalt i underkant på mig. Såna här saker skulle jag aldrig kunna berätta om jag inte var anonym, bara för att jag antar att alla skulle tolka sånt som att jag ville ha smicker och fjäsk. Icke. Jag tar ändå allt sånt som lögner, jag har som sagt haft ett antal mer eller mindre seriösa relationer med män genom åren, och inte fan hjälpte det mig att de sa att jag hade fel. Någonstans fattar jag ju att jag inte är på något sätt missbildad, men lik förbannat har jag svårt att se min egen reflektion i ett fönster, eller se mig själv på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar